anderssonsjosefin.blogg.se

Att börja skolan betyder ofta att flyttas från en mikrovärld till en annan för att så småningom en dag kastas ut på ett stort hemskt klot.

Imorgon går jag ut grundskolan. Samtidigt som det känns bra så känns det förjävligt. Jag vet inte om jag kommer ha en skola att gå till i höst. Jag vet inte om jag kommer fortsätta ha kontakt med dom som inte kommer gå i samma skola som mig eller gå i en skola och jag kommer sitta hemma och hoppas på ett jobb mitt i allt. Men hoppas jag fortsätter hålla kontakten med alla underbara människor som jag känner.
Imorgon när jag står där uppe och har fått mitt betyg kommer jag tänka på första dagen i KHS. Hur jag gick runt där och högst antagligen såg ut som en tönt som inte visste vart jag skulle gå. Och imorgon går jag för sista gången i mitt liv ut genom den där dörren och kommer inte kolla tillbaka.
tror att gud gillar mig idag. Presic när jag sitter här och tänker att jag inte har nån chans att komma in på vård så ringer dom och säger att jag får komma på inträdesprov på måndag! Jag har så mycket större chans att komma in nu. Det är en sån lättnad för mig. Direkt när jag hade lagt på så började jag gråta av lycka och måste ringa mamma.
Large

Kommentarer
Namn:
Spara?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg/Hemsida:


Kommentar:

Trackback